28 oktober, 2007

Tidlig en morgen.

Nå sitter jeg ensom og alene på arbeidsrommet i huset mitt. Alle de andre sover, det er stille i resten av huset, og det regner hunder og katter utenfor. Sitter å hører på cd'en jeg fikk av Totto før jeg dro, og Hege synger så vakkert om byen. Det er litt deilig med sånne morgenstunder. Har akkurat spist frokost, det ble nudler igjen. Livet er harmonisk.

Begynner å bli en stund siden sist nå. Som vanlig har det skjedd en hel masse her, men jeg gidder virkelig ikke å fortelle om alt. Det jeg kan si er at jeg har byttet et fag. Fra Vest-Asiatisk historie til Theatre Arts! Et bytte jeg er meget godt fornøyd med. Det har vært en tung jobb å lese/skrive seg opp på det jeg har gått glipp av, men begynner å bli oppdatert nå. Vi skriver portefølje på alt vi gjør, og de andre hadde allerede skrevet over tre tusen ord. Vi er bare fem stykker i klassen, og alle er jenter. Det er tutoren min Dave som er lærer i faget, og vi har det utrolig gøy i timene. Det vi jobber med nå er fysisk teater, og vi begynner hver time med å balansere store og små stokker på diverse kroppsdeler. Begynner å bli en kløpper med å balansere en pinne på hodet mitt nå altså. Kan både legge meg ned og reise meg opp igjen med en pinne på hodet! Man blir skikkelig avslappet av det, og jeg synes alle burde ta seg tid til å balansere en pinne på hodet i ny og ne. Man blir tvunget til å ta ting langsomt og til å slappe av. Genialt. Snart kommer det er profesjonell skuespiller for å jobbe med oss, og i desember skal vi sette opp et stykke som eksamen. Har faget på Higher Level, så har hele fire økter med det i uka. Jeg er kjempefornøyd.

For en uke siden hadde vi Long Weekend. Jeg dro til London og Bristol med venner, og det var utrolig gøy. Bodde hos Kitty i Bristol, og det var utrolig deilig med sånne småting som å spise mat med smak og som var ordentlig kokt, dusje alene, sove til klokka to på dagen, gå på Ikea, og ikke minst å se fjorten episoder med the OC på en TV!! Kitty sine foreldre var utolig snille som tok seks college-ungdommer inn i huset sitt, lagde mat for dem, og ga dem skyss hvis det var nødvendig. Vi fikk ikke en gang hjelpe til med ryddingen, og Kitty sin mamma vasket klærne våre. Det var bare helt fantastisk. Som takk lagde vi et fint kort og bakte en god kake. Man setter virkelig pris på slik behandling når man bor på AC. For det er ganske slitsomt i lengden nemlig.

En av dagene sto vi tidlig opp for å ta bussen inn til London. En iskald busstur, siden varmeanlegget ikke funket! Men London var fantastisk. Så slottet og alle de andre severdighetene, og gikk og soset i Portobello Road. Kjøpte dagspass på bussen for tre pund, så vi kunne ta så mye buss vi ville. Litt shopping ble det nok også. Kort oppsumert, det var fantastisk.

Men så var det tilbake til det vanlige livet her. Helt greit egentlig. Var kjempegodt å se alle igjen selv om vi bare hadde vært borte fra hverandre i sånn fem dager. Og det var innmari gøy å fikse hjørnet mitt med alt stesjet som jeg kjøpte på Ikea! I dag er det rekreasjonsdag for meg, og jeg skal snart til Link Familyen min for å slappe av. Blir vel å se film med "storebror" Stewart tenker jeg. Og så er det på'n igjen med klasser i neste uke. Jeg liker dette stedet! Blir liksom aldri kjedelig.

Ingen kommentarer: