14 oktober, 2007

Lekser, rugby, teppe og en nederlandsk kronprins...



KAKE<3 med Dieteke fra Nederland



På torsdag var det ellevte oktober, og da hadde jeg vært her i nøyaktig en måned! Det har gått latterlig fort, og det er rart å tenke på at jeg er hjemme igjen om mindre enn to måneder. Så dere som trodde dere ble kvitt meg nå tar skammelig feil, for jeg er hjemme igjen fortere enn dere aner!!

De siste dagene har vært spekket med interessante ting som aktiviteter, skole, tonnevis med lekser, og annet gøy. Det er ingen ting som å komme til engelsktime tidlig en vakker mandagsmorgen og møte en lærer som sier :"Nei i dag er det alt for fint vær til å sitte inne å jobbe. La oss sette oss i rosehagen å skrive dikt dere!"

Jeg har forøvrig også måttet skifte service, så nå er jeg ikke lenger på den fantastiske kule redningsbåten, men i steden på forskjellige skoler rundt i området for å være sammen med barn. Greit nok, men redningsbåt var utrolig mye kulere. Men siden jeg har litt trøbbel med nakken ble det til at jeg måtte bytte.

På torsdag var det en spesiell dag her på AC. Da fikk vi nemlig besøk av den nederlandske kronprinsen, som gikk her for mange år siden. Jeg ble hanket inn som en av flere "frivillige" elever som skulle vise prinsen og følget hans rundt, og spise lunsj sammen med ham. For en gangs skyld var maten god (merkelig nok). Så jeg viste tre stykker fra følget hans rundt på campus, og sørget for at de fikk det rette inntrykket av hvordan livet er på AC. Det inkluderte å vise dem rommet mitt. Det som ikke var så kult med det var at jeg forsov meg den morgenen, noe jeg hadde glemt, helt til det øyeblikket jeg åpnet døra til rommet mitt. Det var flaut det. Hjørnet mitt så ikke ut i det hele tatt, og det fløyt av sokker, bøker og undertøy over alt. "A little piece of home" var kommentaren jeg fikk. Men folkene var hyggelige, og jeg kan nå skryte av å ha drukket hvitvin og spist kannapéer sammen med den nederlandske kronprinsen. Kult nok det.

I går kveld dro nesten alle andreåringene på fest til Cardiff, så campus ble plutselig ganske kjedelig og stille. Da fant jeg og Jahn og noen andre ut at vi ville dra til den lokale puben for å se semifinalen i rugby mellom England og Frankrike. Stemningen var mildt sagt enorm, og det var fantastisk gøy. Spesielt siden England vant etter å ha ligget under helt til de siste sju minuttete. Llanwit Major består sånn ca av to supermarked, en togstasjon og ørten puber. Så når du sto midt på gata i sentrum og et av lagene scoret mål, fikk du et digert brøl som kom fra alle kanter av byen. Skikkelig kult.

Så til slutt vil jeg bare si TUSEN HJERTELIG TAKK til alle dere som har bidratt til det fantastisk fine lappeteppet mitt!!! Jeg er så glad for det, og det betyr masse. Mange folk som har kommentert det og som er rimelig misunnelige akkurat nå. Det teppet kommer til å bli brukt masse, og bli satt enormt mye pris på. Her kommer noen bilder fra uka som har gått.

Glad i dere!!!!

2 kommentarer:

Tarmine sa...

Du er veldig søt og har ei kjempefin bukse :D
Æ vil ha is!

BareMari sa...

Du e veldig soet du ogsaa!! is hadde vaert fint ja....