24 september, 2007

Første skoledag

Ja i dag var det første ordentlige skoledag. Og jeg må si jeg skjønner virkelig ikke hvordan dette skal funke, for vi har nesten ikke timer i det hele tatt!! I dag har jeg fire fag. Tre på morgenen, og ett på kvelden like før middag. Har startet med engelsk, matte, Environmental systems, og har norsk i kveld. Har utrolig bra lærere, og klasser på 8-9 stykker. Bortsett fra i matten, for der er vi foreløpig bare fem, noe som passer meg utmerket. Mattelæreren er dansk, går alltid med palestinaskjerf og sandaler, og kaller matteklassen for mattekafeen:D Skikkelig bra. Engelsklæreren er en søt eldre dame som liker å bake kake til klassen som klassen kan ha mens de leser høyt fra forskjllige bøker og skriver. Så man kan si jeg er rimelig fornøyd med tingene så langt.

I går fant jeg ut at jeg måtte rømme litt ut fra camus, så jeg sto opp tidlig og dro inn til Llantwit med noen venner for å delta på en gudstjeneste i en baptistkirke. Det var litt av en opplevelse det. Noe helt annet enn å sove en tidlig søndagsmorgen i Bodin kirke. Her sto alle sammen nesten hele tiden, sang masse sanger, og diskuterte med presten under prekenen. De hadde til og med eget band som vi fant ut bestod av mor og far, henholdsvis på piano og trommer, sønn på bass, datter på vokal, og bestemor på gitar. Og hun var litt av en reser på gitar! Etter gudstjenesten ble vi invitert hjem til et eldre ektepar på lunsj (eller frokost for oss da), og det var godt å få et hjemmelaget måltid i et ordentlig hjem for en gangs skyld. Engelsk mat er faktisk ikke så ille:D

I kveld er det første korøvelse:) Det gleder jeg meg masse til.

Mari

2 kommentarer:

Totto sa...

Heia, Mari!!!
Kjempefin blogg du har. Jeg er stadig vekk inne for å se om et er kommet noe nytt. Jeg må innrømme at jeg er litt misunnelig på deg nå, -det virker som dette kan bli to helt spesielle år. Kos dæ max, å nyt d!!!
Gleder meg til å komme på besøk.

Tonerose sa...

Mari, lille Mari <3
Jeg Savner deg og skjekker bloggen din masse ;D
Er glad for at du har det bra der du der!
Den Gudstjenesten hørtes kul ut!!

klem, Tone