27 september, 2007

En vanlig skoledag.

Hvis noen en gang våkner opp tidlig en torsdags morgen sånn i sekstiden og lurer på hva jeg driver med akkurat nå, så skal dere få et godt svar. For da er nemlig jeg ute på klippene og jogger sammen med crewet mitt i ILB!!! Jeg fikk Guro til å komme å vekke meg, og så småløp vi de tre hundre meterne ned til Lifeboat-stasjonen. Der skulle egentlig både mitt crew og crewet til Guro stå å vente på oss, men det gjorde de ikke. Bare instruktøren min Josh og et par andre hadde møtt opp til den tidlige morgentrimmen som egentlig er obligatorisk. Så la vi i vei. Det var skikkelig fint vær, månen var enda oppe, og det var helt stille. Vi løp over klippene til ei stor fyrlykt som ligger et stykke bortenfor slottet, og tilbake igjen. Det var faktisk ganske deilig, og etter dusj og en lang frokost (toast med syltetøy og grøt) var hvertfall jeg klar for å møte en ny skoledag:D

Timene våre starter klokka åtte. det er to fag (eller codes som vi kaller dem) før en kaffepause, deretter tre fag før lunsj. Og på mandag og fredag har vi et fag mellom fem og seks på kvelden. Etter lunsj har man ofte service som varer i tre timer. Jeg hadde min på tirsdag og onsdag, og vi ble snakket igjennom alt utstyret, og fikk kjøre masse masse båt fort ute på havet i de fantastisk sexye våtdraktene våre!

Foreløpig har jeg tre ynglingsfag. Nei forresten, jeg kan si det sånn at det er to fag jeg liker mindre enn de andre. History West Asia kunne vært mye morsommere hvis læreren hadde vært mer engasjert, og ikke vært så sur. Men det kan jo endre seg, hvem vet. Matte like jeg bare ikke av naturlige grunner. Norsk, Engelsk, Peace and Conflict, og Environmental Systems, er fantastiske fag, der vi faktisk lærer nyttige ting av så mange slags slag. I norsken leser vi bare og diskuterer, i engelsken leser vi dikt og diskuterer, I E. Systems lærer vi om hvordan miljøet rundt oss fungerer og hvordan det henger sammen, og i Peace and Conflict har vi foreløpig bare stått på bordene og kastet ball og tråder til hverandre og slike hyggelige ting. Dette er egentlig som en evilang Ten Sing-weekend. Masse folk over alt, masse musikk over alt, gøye ting som skjer, kjedelige ting som skjer, folk som roper, og ikke minst dårlig mat...

Jeg vil nemlig nok en gang klage på maten. For mens Robbie fra USA synes maten er digg, begynner Mari fra Norge og Leonardo fra Italia merkelig nok å bli litt lei av "........ on a bed of rice". Vi får også alt for lite mat til huset, for en liter melk og et brød er merkelig ikke nok til å tilfredstille førti skrubbsultne ungdommer. Derfor går jeg og Abby snart inn til Llantwit for å kjøpe eget knekkebrød og egen melk.

Det son også har skjedd i det siste er at jeg mot alle odds faktisk fikk Link Family:D Det er en ordning med at man har en familie som man kan være sammen med i helgene. Jeg fikk en lapp i posthylla mi der det sto at Mark and Marcia Brown er min Link family. Så nå har jeg opprettet kontakt med dem, og vi skal mest sansynlig møtes på søndag eller noe.

På lørdag er det jentetur til cardiff og nordmenntur til puben:D Men slapp av mamma, for de er veldig strenge på legitimasjon her i landet:) Cola er best uansett!!!

Mari

2 kommentarer:

Unknown sa...

Problemer med maten? Engelsk mat er da utsøkt etter det jeg kan huske fra mine 3 år der borte. Opprinnelsen er Fransk mat som er rafinert! Man har tatt det franske og lagt til tykke sauser, lange steketider og mye dumpling, så har man blandet dette med influenser fra indisk kjøkken. Tilslutt har man sagt at dette skal kunne lages på bål i de gamle dagers seilskuter uavhengig av krengign, bølger og kanonskudd. Denne blanding går under det din amerikanske venn vil kalle for "grub" (uttales som det ser ut til). En annen fin ting med engelsk mat er at man behøver ikke frykte for vekta si, den øker nok pent og pyntelig for hvert måltid.

Unknown sa...

Jeg glemte det med legitimasjon.
Ja det har de jo. Førerkortet er et sammenbrettet A4 ark som er maskinskrevet og sikkert forfalskes meget enklere enn det norske. Men Sissel er sikkert ikke bekymret for at du skal forfalske legitimasjon.
Dessuten, i UK spiser man jo ofte med familien på pub, og da får man jo den drikke man vil dersom noen andre ved bordet er over aldersgrensa. Det fine med det er at du ikke behøver å lyge på alderen, de andre bare bestiller for deg. Det er jo vanlig at en person bestiller for alle. Så det går nok bra skal du se ;)