30 mars, 2008

De siste ukene.

I dag var det sommer i Wales. Litt morsomt egentlig siden det snødde sist helg, men dette er og blir Wales, og da er det egentlig ikke noe å bli så veldig overrasket over. Men uansett, i dag var det tjue grader i solveggen, og det var en deilig søndag.

Siden prosjektuka har det vært litt hektisk. Ikke at det er noe nytt, men det har faktisk skjedd litt mer enn vanlig. For mamma og pappa og Mats kom på et etterlengtet besøk i påskeferien. Som forøvrig bare dere har og ikke meg, for jeg fikk bare to dagen ferie!! De kom palmelørdag, og det var veldig deilig å se dem igjen alle tre. Det var veldig rart å skulle vise dem rundt i mitt "liv", men det var godt også. Nå skjønner de jo mer av hva som foregår her, og de tror sikkert at alle her er engasjerte sportye ungdommer siden det var 10km løp den dagen jeg viste dem rundt på campus. Det var kjempemorsomt å vide dem rundt i huset mitt selv om kjøkkenet var bomba, og mamma syntes slottet var lite.

Etterpå var vi på besøk hos link-familien min, noe jeg tror alle sammen satte stor pris på! Mats har hvertfall fått en personlig helt i min "bror" Stewart som lot han få spille på playstation'en hans.

Til slutt var vi noen dagen i Bath og London, og det var veldig deilig å være på ferie med noen som kan tenke for deg og som bare snakker norsk. Tenkingen gikk kanskje ikke like bra for alle bestandig, og vi hadde en meget festlig opplevelse på et ungdomsherberge i utkanten av London. Pappaen min liker nemlig å spare penger. Og det kombieres sjelden med å tenke over mødre og døttres behov for en ordentlig seng, dusj osv. Så vi endte opp på dette stedet som ikke lignet noen ting, og ikke hadde noen tegn til hyggelig familieferie. Etter mye om og men kom selvfølgelig pappa med en løsning som vi alle var fornøyde med, at vi skulle sove her en natt, og dra på et nytt hotell påfølgende morgen. Stor suksess!!

Så kom jeg da tilbake hit, og det var tilbake til det vanlige livet igjen. Har hatt en fin uke, og det er utrolig hvor mye godt vær kan hjelpe på humøret. I dag hadde vi fotballtennis (foosball) turnering i hagen. Det var utrolig gøy. Vi satte ut fire fotballtennisbord, og hadde turnering med en god del påmeldte. Jeg stilte selvfølgelig opp, men med små ambisjoner om å vinne noe særlig. Det vi hadde ambisjoner om derimot, var å vinne prisen for beste kostyme. Noe vi også gjorde. Ingen kunne motså vårt "siamesiske elgtvillinger"-kostyme, og vi fikk en hjemmelaget kake. Så det var en veldig fin dag i dag.

Savner dere alle, og har faktisk litt hjemlengsel nå til en forandring:)

Mari

4 kommentarer:

Andreas sa...

Vi savna dæ å!

Det va ei rar påskeferie, førr man førrventa at påska e et sånt tidspunkt der folk kommer jæm, men det va nok feil.

Du va i Wales. Markus i Oslo. Martine va jæmme da vi va på Nordtreff, men innen vi kom jæm va ho forn te Berlin. Kim va i området, men borte på familietur eller nåkka sånt, så han fikk æ bærre sett en kveld, som va kvelln før han sku fær. Han mått dra ca. en time etter han kom, da det gikk opp førr han at flybilletten telbake va bestilt te februar å ikke mars, så det blei litt krise.
Elise va på hytta te mora, å så på hyttaa te farn, så ho fikk æ bærre sett et par tima, rett før flye hennes gikk.

Men påskeferia va uten tvil bra førr det, og Nordtreff va genialt! Så æ klaga ikke (men du kun godt ha kommet en tur jæm ;))

BareMari sa...

Ja Andreas det skulle æ gjerne:) Men æ kåmmer hjem den 24 mai, og det e ikke så veldig lenge til:D

Andreas sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Andreas sa...

Ikke verst :D

Da får du me dæ eksamnskonserten min 5. ellerr 6. juni ;)