19 august, 2009

Nytt fra nord

Ja da var jeg godt innstallert her oppe i Malangen! Folkehøgskolen 69 grader nord ligger vakkert til mellom fjell og hav, og er et lite paradis midt i all den mektige naturen. Jeg ankom skolen på søndag, og allerede i dag føles det som om jeg har vært her i en evighet, og har kjent folkene hele livet mitt. Skolen er en liten folkehøgskole, og i år er vi nok ikke stort mer enn 45 elever fordelt på linjene seiling, hundekjøring, og hest. Skolen er dessuten også befolket av tre flinke lærere, en entusiastisk rektor, en trivelig og hjelpsom kontordame, en usynlig vaktmester, og til slutt en meget synlig og fantastisk kokk som lager strålende mat til oss. I dag spiste vi for eksempel hjemmelaget lapskaus (som ikke var på a bed of rice).

Jeg tror dette blir et bra år. Og det er ikke bare fordi jeg får holde på med hest store deler av tiden. Dette er en skole der folk selv har valgt å gå. Dette er et sted hvor elevene har lyst til å være. For meg er det også et slags tenkeår, og jeg håper jeg har litt bedre peiling på hva jeg vil bruke livet mitt til etter at jeg er ferdig her. Nå skal jeg bare bruke tid på det jeg har mest lyst til, og få utfolde meg innenfor et område som betyr veldig mye for meg. Vi har allerede hatt litt linjefag, og det hele virker veldig bra. Nå på begynnelsen klamrer jeg meg bare til hver dag og tenker at denne dagen må jeg ta vare på, fordi dette året kommer til å gå fort.

Dette blir bare en sånn liten koseblogg, for det er ikke så veldig mye å skrive om enda. Men jeg kan jo si at jeg gleder meg til å blogge om alt det spennende som jeg skal få oppleve, og fortelle dere om mine oppturer, nedturer, og ikke minst alle nye erfaringer!

Suss og klem og klapp....eller noe sånt

Ingen kommentarer: