06 februar, 2008

Det er VÅR:D

Begynner å bli lenge siden sist nå, og det må jeg bare beklage. Har skjedd mye her som vanlig, og søndagene går som regel med til soving og jobbing i steden for å skrive blogg. Men nå fikk jeg plutselig en fritime. Hurra! Så nå blir det blogg!

Først en oppdatering på det dere alle sikkert lurer mest på, hvordan går det med jogginga!? Vel, det går ikke i det hele tatt for jeg har fått beinhinnebetennelse. Så nå er det svømming tre til fire ganger i uka, å turgåing hver morgen. Så vi holder på!

Natt til forrige fredag fikk jeg besøk av Stian. Det var utrolig hyggelig, og et besøk som satte sine spor på AC. Fremdeles får jeg kommentarer som "Dude, your friend is so cool, man!" eller "I liked that boy". Vi hadde det hvertfall veldig kult, og gjorde masse spennende mens han var her. Satser på at han sender meg litt bilder som jeg kan legge ut her. Noe vi gjorde som jeg er helt sikker på at Stian kommer til å huske lenge, er da han var med meg på aktiviteten Music for fun! Vi har i to uker nå øvd på gode gamle slagere som "Blue Moon" og "Obla di obla da", og på fredag reiste vi til et lokalt gamlehjem for å opptre for beboerne. Det var stor suksess, og Stian storkoste seg der han satt plassert mellom de gamle damene. De kunne selvfølgelig alle sangene, og "syng med den stemmen du har" har fått ny mening for meg. En stor forskjell på walisiske og norske gamlehjem er at jeg tviler sterkt på at det blir servert digre vinglass med Sherry hver dag klokka to på et norskt gamlehjem. Stian var hellig overbevist om at det var eplejus som ble servert.

Lørdag for en uke siden var jeg så heldig å få være med link familien min til Cardiff. Det var en utrolig hyggelig tur, der jeg blant annet fikk tur på walisisk folkemuseum, og den norske sjømannskirka i Cardiff. Kjempekoselig! De ser sånn frem til å treffe mamma og pappa, og er fullt oppdatert på det som skjer i heimen. Den lørdagen snublet vi også over et utdrikningslag med gamle AC'ere, og det ble en festlig kveld!

Skal vel legge ut litt bilder av våren etter hvert, for her blomstrer påskeliljer og andre blomster. Jeg blir helt miljøskadet og årstidforvirret, men det takler vi.

Nå vil jeg ha kaffe. Det blir en heftig dag i dag, og jeg skal til Cardiff med music for fun senere.

Fred og sjokolade
Mari

Ingen kommentarer: